Czy utrata zaufania oraz wiarygodności pracownika może być wystarczającym powodem do wypowiedzenia umowy o pracę?
PYTANIE
Pracownica, która była po operacji poszła na zwolnienie lekarskie na okres 6 tygodni. Aktualnie choruje już 13 tygodni, jako pracodawca zaczynam mieć podejrzenia, że kolejne zwolnienia lekarskie są "kombinowane", a nie podyktowane stanem zdrowia mojego pracownika. Ponadto zachowanie pracownika zmieniło się diametralnie, tzn. brak kontaktu z jego strony, informacji o dalszej absencji itp. To wszystko podważyło zaufanie do mojej pracownicy i doprowadziło do zastanowienia nad sensem jej dalszego zatrudnieniem w mojej firmie.
Jaki może być powód wypowiedzenia umowy o pracę pracownikowi w takiej sytuacji?
Czy utrata zaufania oraz wiarygodności wobec pracownika, a poza tym obawa o dalszą współpracę i stosunek pracownika do powierzanych jej obowiązków będzie wystarczającym powodem?
Czy w razie ewentualnej sprawy w sądzie pracy nie będzie można mi zarzucić, że "chcę zwolnić pracownika, bo chorował"?
Oczywiście wypowiedzenie wręczyłabym po powrocie pracownicy ze zwolnienia lekarskiego.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX