Czy ustalając wartość zamówienia na usługi bankowe, uwzględnia się jedynie stronę kosztową, czyli opłaty prowizje odsetki od kwoty wykorzystanego kredytu, czy również dochód pochodzący z oprocentowania rachunku bankowego lub lokat?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jagodziński Marcin Jerzy
Odpowiedzi udzielono: 22 października 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Dotyczy prawidłowego szacowania zamówienia na prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy.

Jeżeli przedmiotem zamówienia jest min. oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bieżących i lokatach oraz zobowiązanie banku do udzielenia kredytu w rachunku bieżącym na występujący w ciągu roku deficyt budżetowy, a także opłaty i prowizje od czynności bankowych np. za przelewy to, czy do szacowania wartości zamówienia bierzemy tylko stronę kosztową, czyli opłaty, prowizje, odsetki od kwoty wykorzystanego kredytu w rachunku bieżącym czy również i stronę przychodową, czyli na przykład za lokowanie środków lub oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bieżących bank naliczy 150.000 zł, a pobierze prowizje od innych czynności 40.000 zł to czy do szacowania bierzemy 150.000 zł, czy 110.000 zł?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX