Czy usługi marketingowe fundacji mogą stanowić zadania statutowe?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 8 czerwca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Fundacja prowadzi działalność statutową oraz gospodarczą. Działalność gospodarcza polega na świadczeniu odpłatnych usług reklamowych na stronie Facebook. W ramach reklam faktury z Facebook są wystawiane na fundację i ona je opłaca, oraz traktuje jako import usług i płaci VAT, bo fundacja nie jest zarejestrowana do VAT. Następnie koszt opłaconych faktur refakturuje na klientów. Klienci płacą fundacji wynagrodzenie za usługi reklamowe plus zwrot kosztów za reklamy.

Czy wydatki ponoszone przez fundację (zapłata faktur z Facebook i VAT) należy traktować jako wydatki nieprzeznaczone na cele statutowe, w związku z czym należy zaliczyć je do przychodu podlegającego opodatkowaniu CIT?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX