Czy usługa okresowego wsparcia dla sprzętu i oprogramowania może zostać rozliczona poprzez czynne rozliczenia międzyokresowe?
PYTANIE
Spółka z o.o. zakupiła do serwerowni specjalistyczny sprzęt komputerowy, oprogramowanie do wirtualizacji systemów operacyjnych (do obsługi nie tylko tych serwerów) oraz usługi okresowego wsparcia (support subscription) dla sprzętu i oprogramowania (osobno). Okres świadczenia tych usług wsparcia obejmuje 2 lub 3 lata kalendarzowe ale jest krótszy niż przewidywany czas użytkowania sprzętu i oprogramowania. Wszystkie ww. pozycje znajdują się na jednej fakturze. Spółka zamierza zakwalifikować serwery jako środki trwałe, a oprogramowanie jako wartości niematerialne i prawne. Usługi wsparcia rozliczać w kosztach jako usługi obce na zasadach właściwych dla rozliczeń międzyokresowych kosztów.
Czy takie postępowanie jest prawidłowe?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX