Czy urząd gminy może zatrudnić swoich pracowników dodatkowo na umowę zlecenie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lesińska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 28 sierpnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy urząd gminy może zatrudnić swoich pracowników, (którzy są już zatrudnieni na umowę o pracę) dodatkowo na umowę zlecenie?

Ich obowiązkami byłoby dostarczanie upomnień do mieszkańców gminy za podatek od nieruchomości oraz gospodarowanie odpadami komunalnymi, po godzinach pracy w urzędzie.

Czy w takim przypadku jest potrzebna osobna pisemna zgoda kierownika urzędu na podjęcie dodatkowej pracy np. przez referentów?

Czy taka dodatkowa praca z umowy zlecenie pozostawałaby w sprzeczności z obowiązkami albo mogłaby wywołać podejrzenie o stronniczości lub interesowności dla niektórych stanowisk?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX