Czy urząd gminy może zatrudnić swoich pracowników dodatkowo na umowę zlecenie?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 28 sierpnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Czy urząd gminy może zatrudnić swoich pracowników, (którzy są już zatrudnieni na umowę o pracę) dodatkowo na umowę zlecenie?
Ich obowiązkami byłoby dostarczanie upomnień do mieszkańców gminy za podatek od nieruchomości oraz gospodarowanie odpadami komunalnymi, po godzinach pracy w urzędzie.
Czy w takim przypadku jest potrzebna osobna pisemna zgoda kierownika urzędu na podjęcie dodatkowej pracy np. przez referentów?
Czy taka dodatkowa praca z umowy zlecenie pozostawałaby w sprzeczności z obowiązkami albo mogłaby wywołać podejrzenie o stronniczości lub interesowności dla niektórych stanowisk?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX