Czy umowę o pracę z dyrektorem żłobka powinien podpisać burmistrz?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 12 października 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Od 01.01.2021 r. swoją działalność mają rozpocząć żłobki gminne. Nabór na dyrektora żłobka powinien przeprowadzić organ prowadzący. Z pracownikami żłobka, również z dyrektorem mają być nawiązywane umowy o pracę. Czy umowę o pracę z dyrektorem powinien podpisać burmistrz? Jeśli tak, to na jaki okres? Czy dyrektor żłobka podlega ustawie o pracownikach samorządowych? Czy burmistrz powinien ustalić maksymalne miesięczne wynagrodzenie dla dyrektora (art. 39 ust. 3 u.p.s.)? Czy dyrektor żłobka powinien odbyć służbę przygotowawczą? Jakie dokumenty należy przygotować, jakich zgłoszeń dokonać aby ww. jednostka mogła zacząć funkcjonować od nowego roku? Kto powinien te sprawy załatwić? Dyrektor, czy organ prowadzący?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX