Czy UM powinien zarejestrować w swoim kanale dostępowym pracowników OPS w celu ewidencjonowania zasiłków celowych na opał oraz dodatków mieszkaniowych?
PYTANIE
Od miesiąca września 2023 r. Ośrodki Pomocy Społecznej powinny wpisywać do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków dane dotyczące przyznanych zasiłków celowych na opał oraz dodatków mieszkaniowych.
Ponieważ dotychczas nigdy nie mieliśmy do czynienia CEEB, chcieliśmy się dopytać, jakie czynności wykonać, aby mieć możliwość dokonywania tych wpisów?
Na stronie internetowej CEEB w zakładce ''Dla urzędnika'' https://zone.gunb.gov.pl/dla-urzednika istnieją do wyboru dwie kategorie: ''Zapisz się do wykazu osób uprawnionych'' oraz ''Złóż wniosek o dostęp do CEEB''. W żadnej z tych kategorii nie ma jednak widocznych Ośrodków Pomocy Społecznej.
Czy powinnyśmy się rejestrować na stronie CEEB, a może to Urząd Miejski powinien zarejestrować w swoim kanale dostępowym pracowników OPS w celu ewidencjonowania powyższych zasiłków?
Bardzo prosimy o wskazanie prawidłowej ścieżki postępowania.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX