Czy udostępnienie znaku towarowego kontrahentowi generuje przychód po jego stronie?
PYTANIE
Spółka udostępnia klientom logo firmy, znak towarowy, rendery/zdjęcia opakowań produktów. Spółka nie pobiera z tego żadnych opłat, jak również nie zawiera umów w tym zakresie ze swoimi kontrahentami. Klienci zamieszczają logo, znaki na swoich stronach internetowych, materiałach reklamowych itp. w celu zwiększenia własnych przychodów ze sprzedaży, a w związku z tym również przychodów spółki.
Czy spółka powinna zawierać umowy na udostępnianie logo, znaków towarowych?
Czy udostępnianie bezpłatne znaku/logo, opisane w zapytaniu, wiąże się dla spółki, bądź kontrahenta spółki, z opodatkowaniem podatkiem dochodowym?
Czy udostępnianie logo, znaków towarowych w sposób opisany w zapytaniu może być elementem umowy o współpracę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX