Czy uczeń z orzeczeniem o niesprawności intelektualnej w stopniu lekkim powinien mieć dostosowane wymagania edukacyjne?
PYTANIE
Do klasy I liceum ogólnokształcącego od września 2017 r. uczęszcza uczeń z orzeczeniem o niesprawności intelektualnej w stopniu lekkim (uczeń z rekrutacji, bez skierowania z organu prowadzącego). W zaleceniach poradni nie ma informacji o dostosowaniu wymagań edukacyjnych z uwagi na niepełnosprawność. Zespół nauczycieli dostosował formy i metody pracy. Czy uczeń powinien mieć dostosowane wymagania edukacyjne, a jeśli tak to na jakiej podstawie, w zaleceniach poradni nie ma o tym ani słowa, a z obserwacji nauczycieli uczeń posiada zakres wiadomości i umiejętności na poziomie klasy szóstej szkoły podstawowej i nie widzą możliwości dostosowania wymagań pod podstawę programową liceum. Jak rozwiązać ten problem?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX