Czy uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w szkole podstawowej specjalnej i szkole przysposabiającej do pracy może korzystać z zajęć rewalidacyjnych w czasie obowiązkowych zajęć edukacyjnych?
PYTANIE
Czy uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w szkole podstawowej specjalnej i szkole przysposabiającej do pracy może korzystać z zajęć rewalidacyjnych w czasie obowiązkowych zajęć edukacyjnych? Czy uczeń może być zabierany przez terapeutę z klasy np. na logopedię, w sposób stały, zaplanowany na początku roku? W podstawie programowej (zał. 3) w warunkach realizacji jest zapis dotyczący planowania zajęć dostosowanego do "aktualnego stanu emocjonalnego", w związku z czym możliwe jest czasowe uczestniczenie w zajęciach rewalidacyjnych. Czy zapis "aktualny stan emocjonalny" dotyczy bieżącej sytuacji czy ogólnego stanu emocjonalnego w danym roku szkolnym? Czy zapis "czasowe" można interpretować np. przez okres roku szkolnego? Czy w sytuacji zabierania ucznia z klasy na rewalidację w trakcie trwania zajęć edukacyjnych nie ma podwójnego finansowania tej konkretnej godziny?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX