Czy ubytki i nadwyżki miału węglowego mają znaczenie dla opodatkowania podatkiem akcyzowym w poniższej sytuacji?
PYTANIE
Jesteśmy przedsiębiorstwem ciepłowniczy zużywającym miał węglowy do produkcji ciepła w celu zaopatrzenia mieszkańców miasta w ciepło i ciepłą wodę. Do chwili obecnej kupowaliśmy miał węglowy z dostawą loco kotłownia. W obecnej sytuacji na rynku paliw musimy kupować miał węglowy z wynajętym przez nas transportem (samochodowym, kolejowym). Jesteśmy płatnikiem podatku akcyzowego w tym zakresie.
Czy dla takiej formy zakupu i dostawy miału węglowego są określone normy ubytków lub nadwyżek powstających podczas transportu? Jak potraktować różnice miału węglowego powstająca podczas transportu samochodowego lub kolejowego w odniesieniu do podatku akcyzowego? Jakie akty prawne powinny nas obowiązywać w tej sytuacji, gdyż te które udało mi się znaleźć są nieobowiązujące (normy wskazaną w rozporządzeniu Ministra Finansów z 14.12.2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie maksymalnych norm dopuszczalnych ubytków i dopuszczalnych norm zużycia wyrobów akcyzowych (Dz.U. z 2011 r. poz. 286 nr 1679).
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX