Czy ubezpieczenie na życie wymagane przy umowie kredytowej może być kosztem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 26 kwietnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów w sposób uproszczony, opodatkowany na zasadach ogólnych, podpisał z bankiem umowę na kredyt inwestycyjny, który został wykorzystany ne cele działalności bieżącej. Kredyt został przyznany w kwocie 271.000 zł, z tego bank postawił do dyspozycji podatnika kwotę 179.000 zł, a pozostała kwota została przeznaczona między innymi na prowizję za udzielenie kredytu 10.000 zł oraz na ubezpieczenie na życie podatnika w kwocie 82.000 zł. Umowa ubezpieczenia "Bezpieczny Podatnik" jest zabezpieczeniem umowy kredytowej. Kredyt został przyznany na okres 5 lat i nie jest oprocentowany.

Czy koszt ubezpieczenia będzie kosztem uzyskania przychodów i jeżeli tak to w którym momencie?

Czy to, że w umowie jest zapis, że kredyt jest przeznaczony na cele inwestycyjne, a w rzeczywistości będzie przeznaczony na zakup towarów (samochodów) do dalszej odsprzedaży będzie miało jakieś znaczenie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX