Czy trzeba wystawić faktury przy odsprzedaży ubezpieczeń?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Andrzejowicz Marcin
Odpowiedzi udzielono: 5 sierpnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka podpisała polisę ubezpieczeniową na grupowe ubezpieczenie na życie i medyczne. Ubezpieczającym jest spółka, ubezpieczonymi są natomiast podwykonawcy i inne osoby współpracujące ze spółka w ramach własnej działalności (B2B). Wraz z polisą spółka podpisała upoważnienie dla agenta ubezpieczeniowego na wykonywanie czynności związanych z obsługą zawartej polisy. Spółka dokonuje wpłat na podstawie polisy i nie otrzymuje od ubezpieczyciela żadnej faktury. Składki należne na ubezpieczenie potrącane są współpracownikom z faktur wystawianych dla spółki.

Czy spółka powinna wystawić współpracownikom faktury (refaktury) na kwoty składek potrącanych na ubezpieczenie?

Czy w tej sytuacji można przyjąć, że spółka tylko pośredniczy w przekazywaniu składek i sama nie jest świadczeniodawcą usługi oraz w związku z tym nie ma konieczności fakturowania pobieranych składek?

Czy jeśli spółka nie jest zobowiązana do wystawiania faktur powinna wystawić jakiś inny dokument np. notę obciążeniową?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX