Czy towary wydawane w ramach kampanii reklamowej mogą stanowić koszt uzyskania przychodów?
PYTANIE
Spółka z o.o. prowadzi sprzedaż hurtową i detaliczną artykułów dla dzieci, jest dystrybutorem na Polskę wielu artykułów sprowadzanych od kontrahentów z całego świata. W celu wypromowania produktów, spółka przekazuje je nieodpłatnie influencerom/blogerom, aby produkty pojawiły się na ich kontach w mediach społecznościowych, towary przekazywane są również do programów telewizyjnych, są też produkty przekazywane do zaopiniowania przez logopedów, fizjoterapeutów. Z racji profilu działalności, związanej z handlem produktami dla dzieci, spółka przygotowuje prezenty świąteczne i urodzinowe dla dzieci pracowników, ale też dla dzieci największych kontrahentów. Z uwagi na to, że spółka działa poprzez sklep internetowy w przypadku uszkodzenia towaru lub pomyłki w dostawie, wysyłane są darmowe produkty w ramach przeprosin.
Czy przekazywane towary będą stanowiły koszty podatkowe?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX