Nowość Czy takie prowadzenie ewidencji częściowo na Siedzibę a częściowo dla odrębnych MPD jest zgodne z przepisami?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kościuk Agata
Odpowiedzi udzielono: 25 kwietnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy prowadząc działalność w zakresie obiektów liniowych w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - dalej pr.bud. lub działalność w zakresie usług, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach - dalej u.o., firma ma obowiązek ewidencjonować w BDO wszystkie wytworzone odpady na MPD (miejsce prowadzenia działalności) Siedziba czy może prowadzić ewidencję w innych odrębnych MPD?

Przedsiębiorca prowadzi działalność w zakresie budowy obiektów liniowych i na terenie całego kraju. Większość wytworzonych odpadów jest ewidencjonowana na MPD oznaczonym jako Siedziba, jednak ze względów funkcjonalnych zakładane są także odrębne MPD dla większych inwestycji.

Czy takie prowadzenie ewidencji częściowo na Siedzibę a częściowo dla odrębnych MPD jest zgodne z przepisami?

Odrębnie założone MPD jako miejsca prowadzenia działalności mają wpisane kilometraż danego obiektu liniowego, jako adres podany adres biura budowy i potwierdzoną informację, że działalność jest prowadzona w zakresie obiektów liniowych i na terenie całego kraju. Jednocześnie w odrębnych MPD nie jest prowadzona działalność wymagająca uzyskania pozwolenia na wytwarzanie bądź zezwolenia na przetwarzanie odpadów.

Jeżeli dozwolone jest zakładanie odrębnych MPD, czy mogą one być zakładane jedynie dla danej inwestycji czy odrębne MPD powinno być założone dla każdej z gmin, przez którą przebiega budowany obiekt liniowy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX