Czy świadczenia na rzecz pracowników powinny być ewidencjonowane na kasie rejestrującej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Burchard Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 15 marca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka nie posiada kasy fiskalnej (została zlikwidowana wiele lat temu), spółka nie dokonuje sprzedaży podlegającej obowiązkowemu rejestrowaniu na kasie fiskalnej. Spółka dokonuje sprzedaży towarów na rzecz swoich pracowników i zasadniczo sprzedaż ta dokumentowana jest poprzez wystawienie faktury. Jednak dla niektórych czynności spółka nie wystawia faktury zgodnie z przepisami:'

1. świadczenia medyczne na rzecz pracowników (w części płatnej przez pracowników, refaktura) – wystawiany jest dokument wewnętrzny zbiorczy wykazywany w JPK VAT,

2. obciążenia pracowników za przekroczenia limitów rozmów dot. telefonów służbowych - wystawiany jest dokument wewnętrzny zbiorczy wykazywany w JPK VAT,

3. nieodpłatne świadczenie usług i dostawy towarów (na rzecz pracowników, innych osób fizycznych, firm) – ujmowane w JPK na podstawie dokumentów wewnętrznych.

Żadne z powyższych czynności nie dotyczy towarów i usług, które podlegają wyłączeniu ze zwolnienia zgodnie z art. 4 rozporządzenia ws. zwolnienia z kas fiskalnych.

Czy spółka powinna prowadzić ewidencję sprzedaży bezrachunkowej w zakresie ww. czynności, które nie są dokumentowane fakturami?

Jak jest podstawa prawna?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX