Czy strona postępowania podatkowego – zarządca jest uprawniony do zapoznania się z aktami sprawy pozyskanymi z ośrodka pomocy społecznej?
PYTANIE
W jaki sposób weryfikować złożone deklaracje o wysokości opłaty za odpady w stosunku do wniosków na dodatek węglowy, kiedy deklarację na odpady składa zarządca w imieniu wspólnoty?
W maju br dodaliśmy w drodze uchwały załącznik do deklaracji składanej przez zarządców (wspólnoty, spółdzielnie), w wyniku której zarządca oprócz ogólnej liczby zamieszkujących osób na nieruchomości, został zobligowany do wykazania poszczególnych osób na każdym lokalu. Obecnie złożyliśmy wniosek o udostępnienie danych do MGOPS (imię i nazwisko wnioskodawcy o dodatek węglowy, data złożenia wniosku, deklarowana liczba osób z gospodarstwa domowego). I teraz mamy dane, które dotyczą poszczególnych lokali na wspólnocie. Liczba osób w wielu przypadkach nie jest zgodna (deklaracje na dodatek węglowy - zestawienie zarządcy z maja br).
Czy wzywając zarządcę do wyjaśnień, możemy udostępnić dane pozyskane z MGOPS?
Jak powinno w tym przypadku wyglądać postępowanie wyjaśniające?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX