Czy starosta ma podstawę prawną do określania obok kodu i nazwy odpadu w swojej decyzji zezwalającej na zbieranie odpadów zużytego sprzętu elektrycznego informacji na temat grup i rodzajów zbieranego sprzętu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 sierpnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 29 sierpnia 2018 r.

PYTANIE

Czy numery i nazwy grup sprzętu podane w formularzu rejestrowym do BDO powinny wynikać z decyzji zezwalającej na zbieranie odpadów?

Aktualnie obowiązujące przepisy ustawy z 11.09.2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym nie zobowiązują przedsiębiorców zbierających zużyty sprzęt do posiadania decyzji na zbieranie odpadów zużytego sprzętu zawierającej informacje na temat grup i rodzajów zbieranego sprzętu. Takie wymagania są w przypadku przetwarzania zużytego sprzętu, co wynika z art. 121 ustawy o zużytym sprzęcie.

Czy starosta ma podstawę prawną do określania obok kodu i nazwy (rodzaju) odpadu w swojej decyzji zezwalającej na zbieranie odpadów zużytego sprzętu elektrycznego informacji na temat grup i rodzajów zbieranego sprzętu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX