Czy starosta jest obowiązany do CEEB zgłosić również administrowane przez siebie obiekty?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 23 maja 2023 r.
Autor odpowiedzi: Gall Marek
Odpowiedzi udzielono: 28 września 2021 r.

PYTANIE

Czy starosta jest obowiązany do CEEB zgłosić również administrowane przez siebie obiekty (budynki administracyjne)?

Czy ten obowiązek dotyczy również jednostek organizacyjnych np. szkół?

Jeśli tak, to któremu organowi należy to zgłosić?

Dodatkowo zgodnie z art. 27b ustawy z 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz.U. z 2021 r. poz. 554) – dalej u.w.t.r. starosta obowiązany jest do wprowadzania danych i informacji wynikających z przeprowadzonych kontroli, o której mowa w art. 379 ust. 1 ustawy z 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2020 r. poz. 1219) – dalej p.o.ś. dla: a) źródła spalania paliw o nominalnej mocy cieplnej mniejszej niż 1 MW, niewymagającego pozwolenia, o którym mowa w art. 181 ust. 1 pkt 1 i 2 tej ustawy, albo zgłoszenia, o którym mowa w art. 152 ust. 1 tej ustawy, b) spełnienia wymagań określonych w uchwale, o której mowa w art. 96 ust. 1 tej ustawy, c) uiszczenia należnej opłaty za korzystanie ze środowiska, o której mowa w art. 284 ust. 1 tej ustawy - w zakresie danych, o których mowa w art. 27a ust. 2 pkt 1 lit. a-c oraz lit. d tiret pierwsze.

W jaki sposób starosta ma zdobyć ww. dane?

Czy należy tu rozumieć, że starosta musi pozyskać informacje (np. z CEiDG) o wszystkich firmach działających w powiecie, przeprowadzić u nich kontrolę i wprowadzić dane do bazy?

Czy podmioty korzystające ze środowiska same muszą do starosty zgłosić te dane?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX