Czy stanowią koszty podatkowe wydatki poniesione na opłacenie noclegów, przejazdów i wyżywienia pracownika przysłanego do firmy przez spółkę-usługobiorcę?
PYTANIE
Nasz spółka zawarła umowę z inną spółką na wykonanie usługi. W ramach tej umowy spółka-usługobiorca przysłała do naszej siedziby swojego pracownika na jeden miesiąc, gdzie usługa, będąca przedmiotem umowy, jest wykonywana wspólnie z naszymi pracownikami. Zakres usługi wymaga także wyjazdów służbowych, w tym zagranicznych. Umowa stanowi o tym, że koszty noclegów, diet i dojazdów w ramach delegacji pokrywa zleceniodawca, czyli nasza spółka.
Czy w związku z tym poniesione wydatki na opłacenie noclegów, przejazdów, wyżywienia "obcemu" pracownikowi będą dla nich przychodem na gruncie u.p.d.o.f., czy też będą korzystały ze zwolnienia?
Czy pracownikom tym można wypłacić diety w ramach zagwarantowanego w umowie pokrywania kosztów wyżywienia?
Czy taka wypłata diet będzie również korzystała ze zwolnienia w PIT?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX