Czy standy reklamowe do eksponowania kosmetyków w sklepach należy traktować jako sprzęt elektryczny?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 12 lipca 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy standy reklamowe do eksponowania kosmetyków w punktach handlowych, drogeriach i sklepach należy traktować jako sprzęt elektryczny?

Zgodnie z wytycznymi GIOŚ, "Jeżeli wprowadzane urządzenie spełnia swoją bezpośrednią funkcję pomimo braku dopływu prądu elektrycznego lub obecności pól elektromagnetycznych, nie jest sprzętem w rozumieniu ustawy i należy je wyłączyć z zakresu stosowania przepisów ustawy z 11.09.2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym - dalej u.z.s.e.e. Jeżeli energia elektryczna służy jedynie do podtrzymania lub funkcji kontrolnych danego urządzenia i przy braku dopływu prądu elektrycznego urządzenie spełnia swoją bezpośrednią funkcję, to takie urządzenie również należy wyłączyć z zakresu stosowania przepisów ustawy. Przykłady włączeń na podstawie niniejszej przesłanki: zabawki na baterie, okolicznościowe kartki z pozytywką, kuchenki gazowe z zapalarką piezoelektryczną, spalinowe kosiarki do trawy z zapłonem elektrycznym, silniki spalinowe z zapłonem elektrycznym, podświetlane stoliki itp."

Co do zasady stand reklamowy spełnia swoje zadanie w przypadku dopływu prądu elektrycznego, jak i bez jego dopływu, ponieważ w obu przypadkach eksponuje wystawione kosmetyki. Dopływ energii elektrycznej nie wpływa na przydatność kosmetyków, ich jakość oraz dalsze wykorzystanie.

Czy w związku z tym standy reklamowe do eksponowania kosmetyków należy traktować jako sprzęt elektryczny?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX