Czy stałe pomieszczenia pracy mogą mieścić się w kontenerach biurowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 24 października 2019 r.
Autor odpowiedzi: Kryczka Sebastian
Odpowiedzi udzielono: 29 sierpnia 2017 r.

PYTANIE

Na czas budowy nowych obiektów nasza firma zostanie przeniesiona do kontenerów biurowych (wiele firm na rynku dostarcza teraz takie gotowe zestawy, modułowe). Wymiary są regulowane (kontenery można łączyć), poza wysokością, która wewnątrz wynosi 2,5 m. Oczywiście, budowa trochę potrwa, także na jej czas pracownicy biurowi będą w tych pomieszczeniach. Firma jednak zastanawia się nad takim rozwiązaniem: zburzenie budynku i postawieniu w jego miejscu "na stałe" wspomnianych kontenerów na potrzeby biurowe. To znaczy, że stałymi pomieszczeniami pracy (zarówno w znaczeniu Kodeksu pracy - powyżej 4 godzin dziennie, jak i w znaczeniu "na zawsze"), będą pomieszczenia o wysokości 2,5 m, podczas gdy przepis rozporządzenia bhp mówi o minimalnej wysokości 3,0 m. Dodam, że w pomieszczeniach pracuje ok. 25 osób, nie ma czynników szkodliwych. Sprawa wydaje się być jasna - nie jest to możliwe - natomiast takie kontenery sprzedawane są w całej Polsce, przez liczne firmy, jako nowoczesne rozwiązania biurowe. Wiele firm z nich korzysta, z powodzeniem.

Czy takie rozwiązanie jest zgodne z przepisami dotyczącymi pomieszczeń pracy, szczególnie w aspekcie ewentualnych kontroli PIP?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX