Czy środek trwały zakupiony a jeszcze nie używany powinien być wprowadzony na stan majątku w momencie zakupu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Spychalski Bartosz
Odpowiedzi udzielono: 23 grudnia 2013 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Urząd zakupił środki trwałe w postaci sprzętu komputerowego, oprogramowania, serwera itp. w miesiącu grudniu (faktura została opłacona). Przystosowanie ww. składników majątkowych wymaga czasu i przypuszczalnie zdatne do używania będą dopiero w przyszłym roku. Urząd nie jest płatnikiem podatku od towarów i usług.

Czy prawidłowym będzie zaewidencjonowanie środków trwałych na stan majątku urzędu w miesiącu styczniu, dokumenty OT wystawione i zaksięgowane będą w styczniu, więc amortyzacja rozpocznie się w lutym?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX