Czy sprzęt zakupiony do konkretnego zlecenia należy amortyzować?
PYTANIE
Jesteśmy firmą zajmującą się tworzeniem oprogramowania dla klientów. Nasi programiści realizują projekty klientów a z nami są powiązani na zasadach B2B. Nowy klient chce skorzystać z naszych usług przy czym to my wyjątkowo mamy zapewnić sprzęt (komputer) programiście. Klient zapłaci jednorazowo za zapewnienie właściwego sprzętu. Klientowi wystawimy fakturę za przygotowanie stanowiska pracy aby pokryć wydatki związane z zakupem sprzętu. Ponadto w warunkach współpracy między nami a klientem jest określone, że klient może przejąć sprzęt na którym pracuje programista. Niestety nie ma tutaj określonego czasu przejęcia czyli albo na koniec projektu albo szybciej w przypadku zakończenia współpracy.
Czy powinniśmy przyjąć sprzęt do ewidencji środków trwałych i czy prawidłowe będzie rozpoznanie przychodu w momencie udostępnienia sprzętu oraz normalna amortyzacja w czasie dla środka trwałego?
Czy nie przyjmować sprzętu na środki trwałe i ująć go jednorazowo w kosztach (ewidencja pozabilansowa)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX