Czy sprzedaż produktów w torebkach z tworzyw sztucznych podlega pod opłatę recyklingową, jeśli firma nie ma typowego sklepu, a produkty są wydawane z magazynu do klienta hurtowego lub indywidualnego?
PYTANIE
Firma produkuje śrubki i podkładki metalowe itp. Produkty sprzedawane są w dużych opakowaniach zbiorczych (karton, skrzynka plastikowa). Sporadycznie zdarza się, że firma sprzedaje klientom swoje produkty w torebkach strunowych lub zrywkach. Rozlicza się z tytułu wprowadzania produktów w opakowaniach na rynek krajowy (opłata produktowa).
Czy sprzedaż produktów w torebkach z tworzyw sztucznych podlega pod opłatę recyklingową, jeśli firma nie ma typowego sklepu, a produkty są wydawane z magazynu do klienta hurtowego lub indywidualnego?
Jeśli tak, to czy obowiązek ewidencji sprzedanych torebek należy realizować z uwzględnieniem grubości torebek, czy wystarczy sumarycznie określić, ile sztuk sprzedano?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX