Czy spółka zajmująca się unieszkodliwianiem odpadów, która oczekuje na uzyskanie nowego pozwolenia na prowadzenie swojej działalności, powinna utworzyć z tego powodu rezerwę na przewidywane koszty?
PYTANIE
Czy spółka postąpiła prawidłowo zawiązując rezerwę na przewidywane koszty?
Spółka z o.o. zajmuje się unieszkodliwianiem odpadów w oparciu o posiadane pozwolenie na prowadzenie takiej działalności. W roku 2018 wprowadzono zmiany do ustawy o odpadach. Nałożono obligatoryjny obowiązek uzyskania w 2019 r. nowego pozwolenia na unieszkodliwianie odpadów i określono warunki, jakie muszą spełniać podmioty ubiegające się o to pozwolenie. W związku z powyższym zarząd spółki w oparciu o posiadane oferty oszacował koszty związane z adaptacją spółki do wymogów zmienionej ustawy i zawiązał rezerwę obciążającą wynik finansowy spółki w 2018 r. Rezerwa została wykazana w pasywach bilansu w pozycji "Rezerwy na zobowiązania" oraz w "Pozostałych kosztach operacyjnych" rachunku zysków i strat. Działalność Spółki w zakresie unieszkodliwiania odpadów bez aktualnego pozwolenia nie jest możliwa.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX