Czy spółka zajmująca się unieszkodliwianiem odpadów, która oczekuje na uzyskanie nowego pozwolenia na prowadzenie swojej działalności, powinna utworzyć z tego powodu rezerwę na przewidywane koszty?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gientka Mikołaj
Odpowiedzi udzielono: 14 czerwca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy spółka postąpiła prawidłowo zawiązując rezerwę na przewidywane koszty?

Spółka z o.o. zajmuje się unieszkodliwianiem odpadów w oparciu o posiadane pozwolenie na prowadzenie takiej działalności. W roku 2018 wprowadzono zmiany do ustawy o odpadach. Nałożono obligatoryjny obowiązek uzyskania w 2019 r. nowego pozwolenia na unieszkodliwianie odpadów i określono warunki, jakie muszą spełniać podmioty ubiegające się o to pozwolenie. W związku z powyższym zarząd spółki w oparciu o posiadane oferty oszacował koszty związane z adaptacją spółki do wymogów zmienionej ustawy i zawiązał rezerwę obciążającą wynik finansowy spółki w 2018 r. Rezerwa została wykazana w pasywach bilansu w pozycji "Rezerwy na zobowiązania" oraz w "Pozostałych kosztach operacyjnych" rachunku zysków i strat. Działalność Spółki w zakresie unieszkodliwiania odpadów bez aktualnego pozwolenia nie jest możliwa.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX