Czy spółka właściwie postępuje, wystawiając fakturę na gminę za wykonane przez własną grupę remontową usługi, uwzględniając zakupione w tym celu materiały, narzuty i zysk oraz odliczając VAT od zakupionych materiałów?
PYTANIE
Spółka jest dzierżawcą zasobu lokalowego gminy. Zgodnie z umową dzierżawy, spółka płaci czynsz dzierżawny, a w zamian za to ma prawo do używania i pobierania pożytków z nieruchomości będącej przedmiotem umowy dzierżawy. Dzierżawca (spółka) zobowiązuje się dokonywać niezbędnych remontów bieżących i konserwacji wynikających z bieżącej eksploatacji przedmiotu dzierżawy. Wydzierżawiający (gmina) zobowiązany jest pokryć koszty remontów i modernizacji przedmiotu dzierżawy zgodnie planem remontów. Spółka wykonuje remonty własną grupą remontową lub przy wykorzystaniu firm wewnętrznych.
Czy spółka właściwie postępuje, wystawiając fakturę na gminę za wykonane przez własną grupę remontową usługi, uwzględniając zakupione w tym celu materiały, narzuty i zysk oraz odliczając VAT od zakupionych materiałów?
Czy w przypadku zlecania robót remontowych obcym wykonawcom i ponosząc koszt we własnym imieniu, powinna refakturować usługę na gminę, czy też wystawić notę księgową jako zwrot wyłożonych kosztów?
Czy w przypadku zakupów materiałów, spółka winna odsprzedać gminie zakupiony towar, czy też wystawić notę księgową jako zwrot wyłożonych kosztów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX