Czy spółka prowadząca sprzedaż detaliczną w sieci sklepów słusznie odmawia wystawienia faktury na firmę, jeśli klient przychodzi po kilku dniach z paragonem i żąda wystawienia faktury na firmę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 20 stycznia 2017 r.

PYTANIE

Spółka A prowadzi sprzedaż detaliczną w sieci sklepów. Wszystkie transakcje sprzedaży rejestrowane są na kasie fiskalnej. Występują sytuacje, gdy klient oznajmia sprzedawcy, że prowadzi działalność gospodarczą, podaje NIP i żąda wystawienia faktury. Występują tutaj dwie sytuacje:

1)

klient żąda fakturę niezwłocznie (zaraz) po otrzymaniu paragonu, wówczas klient zwraca paragon i otrzymuje oryginał faktury; paragon natomiast jest podpinany pod kopię faktury i zatrzymywany przez sprzedawcę,

2)

klient przychodzi po kilku dniach z paragonem i żąda wystawienia faktury na firmę chcąc zwrócić paragon, w takiej sytuacji sprzedawca odmawia wystawienia faktury na firmę.

Czy powyżej opisany sposób postępowania jest prawidłowy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX