Czy spółka prawidłowo stosuje zwolnienie od podatku VAT do świadczonych na rzecz gminy usług zarządzania?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 1 kwietnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Posiadamy umowę z urzędem gminy na zarządzanie zasobem komunalnym, podpisujemy umowy najmu w imieniu gminy z najemcami od których na nasz rachunek wpływają czynsze. Czynsze wpłacone, odprowadzamy na koniec miesiąca do urzędu gminy. Za usługę zarządzania wystawiamy fakturę dla gminy za zarządzanie ze stawką zwolnioną oraz dodatkowymi opłatami (energia, kominiarze, ubezpieczenia), również ze stawką zwolnioną, gdyż z tych usług nie odliczamy sobie VAT. Czynsze które nie są naszym przychodem rozliczamy na kontach rozrachunkowych, jednakże wchodzą do rejestru VAT.

Czy w tym momencie powinniśmy zastosować stawkę jak przy sprzedaży mieszanej?

Spółka stosuje stawkę zwolnioną powołując się na przepis § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.

Czy jednostka stosuje właściwą stawkę VAT?

Powinna być ZW, czy 23% za fakturę za zarządzanie?

Czy może powinna rozliczać się notą?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX