Czy spółka powinna zawiązać rezerwę na brakujące faktury, jeżeli ich nie otrzyma do zamknięcia ksiąg za dany rok?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 15 lutego 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka z o.o. poniosła w 2020 roku koszty (zejścia z rachunku bankowego) na znaczącą kwotę, co do których nie otrzymała w 2020 roku faktur. Płatności dotyczą różnych drobnych usług związanych z prowadzoną działalnością. Spółka prowadzi księgowość jedynie w rodzajowym układzie kosztów.
Czy spółka powinna zawiązać rezerwę na brakujące faktury, jeżeli ich nie otrzyma do zamknięcia ksiąg za 2020 rok?
Jak należy ująć to w księgach (na jakich kontach) - w kwocie netto czy brutto (na dzień bilansowy są to różne kwoty VAT, ciężko by było dojść jaka jest kwota netto brakujących dokumentów)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX