Czy spółka powinna zaksięgować prowizję na konto rozliczenia międzyokresowe kosztów finansowych czy bezpośrednio w koszty finansowe?
PYTANIE
Spółka zapłaciła 12.10.2018 r. prowizję w kwocie 44.876,71 zł za przedłużenie terminu wykorzystania kredytu inwestycyjnego za zakup urządzeń. Kredyt został przyznany na okres od 15.07.2016 r. do 28.02.2025 r. w kwocie 8.536.500 zł i jest wypłacany w transzach, którego pierwsza rata została uruchomiona 18.04.2017 r. Pozostała kwota do wykorzystania kredytu wyniosła 675.968,30 zł. Większość środków trwałych została przyjęta do użytkowania.
Czy spółka powinna zaksięgować prowizję na konto rozliczenia międzyokresowe kosztów finansowych i zaksięgować odpowiednią kwotę w koszty zgodnie z okresem, na jaki został udzielony kredyt, czy bezpośrednio w koszty finansowe?
Czy z tytułu poniesienia prowizji spółka powinna zwiększyć wartość środków trwałych, które nie zostały przyjęte?
W jaki sposób powinna przebiegać ewidencja księgowa?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX