Czy spółka powinna wykazać pierwotne faktury zakupu oraz wystawione do nich faktury korygujące w pliku JPK, jeśli zamówienie nie zostało zrealizowane?
PYTANIE
Spółka 14 grudnia 2021 r. zamówiła domeny. W związku z zamówieniem została pobrana zapłata za pośrednictwem karty kredytowej oraz automatycznie wystawione zostały faktury. Następnie zostało zgłoszone anulowanie powyższych zamówień. W dniu 23 grudnia 2021 r. zostały wystawione faktury korygujące in minus, a anulowanie zamówienia zostało zrealizowane. Środki nie zostały zwrócone, gdyż dokonane płatności zostały zaliczone na rzecz faktur zakupu wystawionych w styczniu 2022 r. Czy spółka powinna wykazać pierwotne faktury zakupu oraz wystawione do nich faktury korygujące w pliku JPK? Czy z racji tego, że zamówienie nie zostało zrealizowane, spółka nie miała prawa do odliczenia VAT naliczonego z wystawionych faktur, gdyż usługa nie została wykonana? Czy pobranie z karty ma tutaj jakieś znaczenie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX