Czy spółka powinna wykazać na NIP-8 podnajęte innym podmiotom powierzchnie biurowe w sytuacji opisanej w pytaniu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 28 grudnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W ustawie o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników nałożono na podatników obowiązek informowania Urzędu Skarbowego, w odpowiednich terminach, o zmianach miejsc prowadzenia działalności gospodarczej NIP-8. Słowniczek tej ustawy nie zawiera definicji ,,miejsc prowadzenia działalności", odwołania do innej ustawy ani nie precyzuje jakie cechy powinny mieć miejsca/lokalizacje, aby uznać je za miejsca prowadzenia działalności w rozumieniu tej ustawy. Bardzo proszę o przedstawienie tej definicji, lub wskazówek by móc określić te miejsca w rozumieniu ww. ustawy.

Spółka jest stroną umowy najmu nieruchomości od właściciela budynku. Umowa została zawarta celem wykorzystywania powierzchni do prowadzenia działalności gospodarczej (np. powierzchnia biurowa, magazyny). Niedawno okazało się, że spółka nie potrzebuje już tych przestrzeni. Nie zerwano jednak umowy najmu z właścicielem, zaczęto podnajmować część lub całość niektórych budynków innym podmiotom.

Czy spółka powinna wykazywać te lokalizacje (podnajęte innym podmiotom) w NIP-8? Jeśli tak to w jakim momencie? W momencie gdy sama go wynajmuje i użytkuje (jako biuro), czy w momencie gdy podnajmuje go dalej, czy cały czas uznaje się, że lokalizacja ta jest miejscem prowadzenia działalności i powinna być wykazana do US?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX