Czy spółka powinna wydzielić z faktury elementy wyposażenia, które nie spełniają definicji środka trwałego i zaksięgować je bezpośrednio w koszty?
PYTANIE
Spółka w ramach realizacji inwestycji związanej z budową Punktu Selektywnej zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) finansowanych częściowo dotacją otrzymała od wykonawcy fakturę za wyposażenie poszczególnych obiektów PSZOK w tym między innymi wyposażenie budynku warsztatowego. W załączniku do faktury za wyposażenie wymienione zostały takie elementy jak regały, wózki paletowe, klucze, wiertarka, zszywki, których wartość jednostkowa w większości nie przekracza 1.000 zł, a część z nich nie spełnia nawet definicji środka trwałego. Spółka na stan środków trwałych według zasad rachunkowości przyjmuje takie, których wartość przekracza 1.000 zł.
Czy spółka powinna wydzielić z faktury takie elementy wyposażenia, które nie spełniają definicji środka trwałego i zaksięgować je bezpośrednio w koszty, czy może potraktować jako jeden środek trwały - wyposażenie danego obiektu, np. wyposażenie budynku warsztatowego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX