Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 30 kwietnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Kamiński Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 14 października 2014 r.

PYTANIE

Spółka handlowa prowadzi sprzedaż towarów dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej. Posiada zgłoszone do U.S. drukarki fiskalne. Sprzedaż dla osób fizycznych nie prowadzących działalności ewidencjonuje w kasie fiskalnej. Jak powinna postąpić spółka gdy:

1. Odbiorca po zamówieniu towaru i wystawieniu dla niego paragonu rezygnuje z zakupu i nie dochodzi do odebrania towaru i zapłaty.

Czy powinna sporządzić zwrot towaru do magazynu, na którym powinien podpisać się odbiorca (jeśli wyrazi zgodę) i wpisać w ewidencję zwrotów towarów prowadzoną do kasy fiskalne?

2. Odbiorca zamawia towar i omyłkowo wystawia pracownik spółki paragon na inny towar. Anuluje sprzedaż - wystawiając zwrot towaru i następnie wystawia poprawny dokument na sprzedaż.

Czy w tym przypadku anulowanie sprzedaży należny wpisać w ewidencje zwrotów prowadzoną do kasy fiskalnej, odbiorca nie zapłacił, nie otrzymał towaru, nie otrzymał paragonu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?