Czy spółka powinna rozpoznawać koszty napraw i otrzymane zwroty w swoich księgach, skoro zapłaciła za ubezpieczenie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Mikulska Dorota
Odpowiedzi udzielono: 9 sierpnia 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma ubezpieczeniowa oferuje ubezpieczenia w ramach programu Rozszerzonych Gwarancji. Ubezpieczono sprzęt należący do klienta. Spółka ma zapłacić na postawie polis za ubezpieczenie. Gdy klient zgłosi się do serwisu, aby naprawić sprzęt serwis wystawi fakturę na spółkę, ale wyśle ją ubezpieczycielowi (w oryginale) i na tej podstawie ubezpieczyciel zwróci koszty naprawy serwisowi.

Czy spółka powinna rozpoznawać koszty napraw i otrzymane zwroty w swoich księgach, skoro zapłaciła za ubezpieczenie, czy nie księgowanie kosztów napraw oraz zwrotu tych kosztów jest poprawne?

Czy praktyka zabierania faktury oryginalnej przez ubezpieczyciela jest właściwa?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX