Czy spółka powinna rozpoznać wykonanie usługi w momencie wykonania prac remontowych wraz z podpisaniem protokołu odbioru prac?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 6 lutego 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka na podstawie jednorazowych zleceń wykonuje usługi koordynacji prac remontowych na budynku, w którym świadczy jednocześnie usługi zarządzania i administrowania budynkiem. Usługi koordynacji prac remontowych i modernizacyjnych polegają na zebraniu ofert of podwykonawców, zorganizowaniu odpowiedniej firmy podwykonawczej, dopilnowaniu jej obecności świadczenia usług, odbioru prac, odebraniu protokołów, certyfikatów i zapewnieniu kompletności całej usługi. Prace fizycznie kończą się w danym dniu, co jest dokumentowane protokołem odbioru prac, natomiast kompletowanie dokumentacji powykonawczej odbywa się z opóźnieniem kilkudniowym lub nawet miesięcznym. Za wykonanie całej usługi koordynacji prac Spółka wylicza wynagrodzenie % od wartości prac remontowych.

Czy pod kątem VAT spółka powinna rozpoznać wykonanie swojej usługi w momencie (miesiącu) wykonania prac remontowych wraz z podpisaniem protokołu odbioru tych prac remontowych?

Czy w miesiącu po zgromadzeniu całej dokumentacji, co de facto kończy usługę koordynacji przez spółkę (w przypadku przekazania tej dokumentacji nie jest przewidziany dodatkowy protokół, ale być może warto go wdrożyć)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX