Czy spółka powinna rozpoznać import usług w dacie szacowanej daty dostawy, czy w dacie wystawienia faktury?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Zaniewicz Edyta
Odpowiedzi udzielono: 5 marca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka nabywa usługi transportowe od kontrahenta z Holandii. Kontrahent na fakturach wskazuje wyłącznie szacowany czas dostawy. Nie ma możliwości określenia faktycznego terminu dostawy (faktury są wystawiane także przed dostawą). Data wystawienia faktury przypada często na inny miesiąc niż data dostawy (faktury są wystawiane z data wcześniejszą niż data dostawy, jak i z data późniejszą).

Czy spółka powinna rozpoznać import usług w dacie szacowanej daty dostawy, czy w dacie wystawienia faktury (przyjmując, że nie posiada informacji o dacie zakończenia usługi)?

Płatności za faktury dokonywane są zawsze później niż data wystawienia faktury i data szacowanego zakończenia transportu.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX