Czy spółka powinna limitować zakup gadżetów marketingowych?
PYTANIE
Polska spółka, która należy do grupy otrzymuje od podmiotu powiązanego refaktury za zakup gadżetów marketingowych.
Czy w związku z tym, spółka będzie musiała limitować zakup wyżej wymienionych gadżetów np. długopisy, pendrive, notesy, które posiadają logo spółki i które nie posiadają tego loga?
Zakup wyżej wymienionych gadżetów odbywa się w ramach podpisanej umowy, jeden podmiot z grupy zakupuje wszystkie towary, a później refakturuje koszty zakupu na pozostałe podmioty z grupy.
Czy do wyżej wymienionych zakupów będzie miał zastosowanie pogląd z objaśnień MF, że "sama idea usług reklamowych wiąże się z rozpowszechnianiem informacji, którego celem jest poinformowanie jak największej rzeszy klientów o istnieniu i jakości towarów lub usług. W konsekwencji zaś celem takiego działania jest zwiększenie sprzedaży towarów i usług. Informacje te są zazwyczaj rozpowszechniane za pomocą standardowych mediów (radio, prasa, telewizja), co nie znaczy jednak, że tylko te media mogą być wykorzystane do rozpowszechniania informacji i reklamy."
Czy traktować zakup ten, jako zakup towarów, który zgodnie z art. 15e ustawy z 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych nie podlega limitowaniu, gdyż nie jest usługą?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX