Czy spółka powinna dokonać korekty odliczonego wcześniej podatku VAT, jeżeli zgłosiła reklamację, a serwis przekazał spółce równowartość reklamowanego towaru pomniejszonego o podatek VAT i nie wystawiono faktury korygującej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2020 r.
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 1 października 2020 r.

PYTANIE

Spółka wydała uczestnikowi programu lojalnościowego nagrodę. Z uwagi na jej wadę nagroda została przez uczestnika zwrócona, a spółka zgłosiła reklamację. Ze względu na zmiany organizacyjne, reklamacja rozpatrywana była przez serwis producenta (a nie przez sklep, w którym dokonano zakupu). Po uznaniu reklamacji (towar nie nadawał się do naprawy) serwis przekazał spółce równowartość reklamowanego towaru pomniejszonego o podatek VAT. Na powyższą czynność nie została wystawiona faktura korygująca (sklep nie ma takiej możliwości, gdyż wszystkie prawa i obowiązki związane z reklamacjami przejął serwis producenta).

Czy z uwagi na powyższe spółka powinna dokonać korekty odliczonego wcześniej podatku VAT?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX