Czy spółka powinna bezwzględnie wprowadzić kontrolę merytoryczną, formalnoprawną i rachunkową oraz dekretację dowodów na fakturze?
PYTANIE
Spółka z o.o. prowadzi księgi rachunkowe, faktury kosztowe nie są opisywane w zakresie sprawdzenia merytorycznego dokumentu, sprawdzenia pod kątem finansowo-rachunkowym a zarząd lub kierownik działu nie dokonuje zatwierdzenia danego wydatku. Dział wstępnej księgowości spółki nanosi tylko numer konta księgowego na dokument. Dekretacja jest dokumentowana poprzez wydruk dziennika z systemu księgowego za dany miesiąc - na wydruku widoczne są konta księgowe (dekretacja) - taki sposób udokumentowania dekretacji kontami księgowymi jest wskazany w polityce rachunkowości.
Czy spółka powinna bezwzględnie wprowadzić kontrolę merytoryczną, formalnoprawną i rachunkową oraz dekretację dowodów na samym dokumencie (fakturze)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX