Czy spółka postępuje prawidłowo wystawiając do reklamacji dowód Wz i księgując go w koszt własny sprzedaży?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 14 grudnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka w ramach reklamacji dokonuje wymiany bądź dosyłek swoich produktów dokumentem Wz, który nie jest fakturowany, a jest księgowany jako koszt własny. Produkty wysłane w ramach reklamacji nie zawsze mają zwrot pierwotnie wysłanego produktu (koszt odesłania przewyższa wartość produktu), więc są sytuacje, iż jest jedna faktura i dwa dokumenty Wz (zgromadzona korespondencja mailowa potwierdza, iż druga Wz jest w ramach reklamacji).

Czy spółka postępuje prawidłowo wystawiając do reklamacji dokument Wz, księgując go w koszt własny sprzedaży? Czy powinien być osobny rodzaj dokumentu magazynowego do wysyłek reklamacyjnych? Jeżeli produkt reklamacyjny nie jest zwracany, to czy spółka powinna wystawiać dodatkowy dokument magazynowy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX