Czy spółka może zafakturować promocyjny produkt zbiorczo na fakturze sprzedaży?
PYTANIE
Spółka w swojej ofercie handlowej posiada produkty, na które zamierza przeprowadzić akcję promocyjną. Celem akcji jest zachęcenie potencjalnego Klienta do jednorazowego zakupu większej ilości sztuk produktu. Akcja ma polegać na tym, że przy zakupie kilku sztuk danego egzemplarza (np. 3 szaf) cena jednostkowa za 1 sztukę będzie niższa niż cena jednostkowa oferowana według cennika przy zakupie jednej sztuki. Czy w takiej sytuacji spółka może zafakturować promocyjny produkt w jednej linii na fakturze sprzedaży (np. nazwa pozycji sprzedaży "3 szafy" – ilość 1, jednostka miary komplet), czy na fakturze powinny zostać wyspecyfikowane oddzielnie poszczególne pozycje (np. szafa – ilość 3, jednostka miary szt.), z ceną jednostkową uwzględniającą rabat wynikający z promocji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX