Czy spółka może ewidencjonować jakiekolwiek transakcje w księgach po dacie wykreślenia z KRS?
PYTANIE
Spółka komandytowa została wykreślona z KRS w dniu 2 listopada 2016 r. Na dzień wykreślenia w kasie spółki były środki finansowe. Decyzją następcy prawnego zostały one przeznaczone na spłatę zaległych zobowiązań. Dokumenty kasowe KW datowane są po 3 listopada. Dodatkowo do spółki spłynęły faktury kosztowe wystawione po dacie wykreślenia. Następca prawny zdecydował się wpłacić pieniądze do kasy i uregulować dodatkowe zobowiązania.
Czy spółka może ewidencjonować jakiekolwiek transakcje w księgach po dacie wykreślenia z KRS?
Jeżeli tak, czy zobowiązania (faktury) powinny być ujmowane zatem w kwocie brutto bez uwzględnienia podatku VAT?
Na jaki dzień spółka powinna sporządzić ostatnie sprawozdanie finansowe - na dzień 2 listopada 2016 r. czy w dacie 3 miesięcy od 2 listopada?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX