Czy spółka może dokonać korekty, jeśli kontrahenci po otrzymaniu towaru podają NIP UE i proszą o wystawienie faktury, a prośby wpływają do spółki już po wysłaniu deklaracji VAT i VAT-UE?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 21 listopada 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka z o.o. dokonuje sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju oraz WDT. Zamówienia składane są za pomocą formularza na stronie internetowej. Zdarza się tak, że nabywający towary nie wpisują numeru NIP unijnego do formularza (podają dane osoby fizycznej), a dopiero po otrzymaniu towaru podają NIP unijny i proszą o wystawienie faktury. Zdarza się, że takie prośby wpływają do spółki już po wysłaniu deklaracji VAT i VAT-UE.
Czy spółka ma prawo dokonać takiej korekty?
Jeśli tak, to w jaki sposób?
Czy od 01.01.2020 r. coś zmieni się w tym zakresie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX