Czy spółka marketingowa może rozliczyć koszty działalności sportowej obsługiwanych zawodników?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 5 grudnia 2018 r.

PYTANIE

Spółka A jest agencją marketingu sportowego, która posiada prawa do wizerunku nieletniego sportowca Y. W ramach prowadzonej przez siebie działalności, spółka A dokona sprzedaży części praw do wizerunku sportowca Y spółce X za wynagrodzeniem (wystawi fakturę), które będzie przeznaczone (zgodnie z umową) na pokrycie kosztów szkolenia, sprzętu, treningów, wyjazdów, turniejów zawodnika Y. Zgodnie z umową zawartą między A oraz X zobowiązanym do ponoszenia ww. kosztów będzie podmiot A. W sytuacji, w której środki otrzymane od spółki X przekroczą wartość ponoszonych przez spółkę A kosztów na rzecz zawodnika Y, spółka A wypłaci wynagrodzenie zawodnikowi Y na wartość tych pozostałych środków (umowa zlecenie).

Czy w opisanej powyżej sytuacji podmiot A ma prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartość ponoszonych kosztów na rzecz zawodnika Y, tj. m.in kosztów szkolenia, sprzętu, treningów, wyjazdów, turniejów itp.?

Czy sprzęt zakupiony przez podmiot A, a w rzeczywistości wykorzystywany przez zawodnika Y będzie stanowił dla spółki A koszt uzyskania przychodu?

Czy w sytuacji, w której wartość sprzętu przekroczy wartość 10.000 zł oraz będzie używany przez zawodnika Y przez okres dłuższy niż 12 miesięcy, będzie on dla podmiotu A stanowił środek trwały?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX