Czy spółka ma obowiązek dokonać korekty w deklaracji VAT-7, jeżeli z powodu reklamacji nie dokonała płatności za zakupiony towar przed upływem 150 dni od terminu zapłaty?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 5 lutego 2018 r.

PYTANIE

Spółka odliczyła podatek VAT od zakupu. Z uwagi na zgłoszenie reklamacji, dokonano ustnych ustaleń, że spółka nie dokona płatności za zakupiony towar do dnia rozpatrzenia reklamacji. 20 stycznia 2018 r. upłynął 150 dzień od upływu terminu płatności. Pod koniec stycznia spółka została poinformowana o uznaniu reklamacji i otrzymała fakturę korygująca zerująca pierwotna fakturę.

Czy w takiej sytuacji spółka jako dłużnik ma obowiązek do korekty deklaracji VAT-7 na podstawie art. 89b ustawy o VAT?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX