Czy spółka, której księgi rachunkowe były prowadzone w sposób nieprawidłowy i nierzetelny może dochodzić od biura rachunkowego odszkodowania w równowartości poniesionych kosztów ponownego wyprowadzenia ksiąg?
PYTANIE
Spółka z o.o. zleciła dla biura rachunkowego prowadzenie ksiąg zgodnie z ustawą o rachunkowości. Po dwóch latach okazało się, że księgi były powadzone w sposób nie odpowiadający przepisom ustawy o rachunkowości co zostało stwierdzone w opinii biegłego rewidenta a sprawozdania finansowe nie zostały zatwierdzone. Z opinii wynika, że należy odtworzyć księgi zgodnie z ustawą o rachunkowości i sporządzić sprawozdania finansowe. W związku z zaistniałą sytuacją spółka zleciła wyprowadzenie ksiąg i sporządzenie sprawozdań finansowych innemu podmiotowi prowadzącemu usługi księgowe ponosząc znaczne koszty za ich wyprowadzenie.
Czy w świetle obowiązującego rozporządzenia Ministra Finansów z 6.11.2014 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych spółka może dochodzić od poprzedniego biura odszkodowania w równowartości poniesionych kosztów ponownego wyprowadzenia ksiąg i innych roszczeń z tytułu zadośćuczynienia w związku z brakiem sprawozdań finansowych i nieznaną sytuacją finansową co hamuje bieżący rozwój firmy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX