Czy spółka jest zobowiązana do spełnienia obowiązku informacyjnego w związku z aktualizacją numerów telefonów pozyskanych z nowego źródła?
PYTANIE
Spółka windykacyjna, zarządzająca częścią portfeli wierzytelności funduszy inwestycyjnych zamkniętych przetwarza określone kategorie danych osobowych klientów pozyskane od wierzycieli pierwotnych lub wtórnych. Wobec klientów w momencie pozyskiwania ich danych od zbywców wierzytelności jest spełniany obowiązek informacyjny - zawiadomienie o cesji wraz z klauzulą informacyjną na podst. art. 14 RODO. W trakcie obsługi spółka pozyskuje (np. z biura numerów) nowe, tj. aktualne numery telefonów i aktualizuje je w bazie danych swoich klientów. Są to te same kategorie danych osobowych, o których powiadomiono klienta, ale zaktualizowane, aktualne pozyskujemy z innego źródła niż zbywca wierzytelności.
Czy w związku z powyższym spółka jest zobowiązana do spełnienia obowiązku informacyjnego ponownie w związku z aktualizacją numerów telefonów pozyskanych z nowego źródła?
Podobne pytanie zadawałam już w QA 1916318 (Czy w związku z pozyskaniem nowych danych klientów spółka jest zobowiązana do spełnienia obowiązku informacyjnego ponownie?), ale tutaj obowiązek informacyjny połączony z informacją o cesji wierzytelności spełniamy na podst. art. 14 RODO, a nie art. 13 RODO i pytanie czy musimy spełnić go ponownie, jeśli pozyskujemy dane od firm zajmujących się pozyskiwaniem danych czy np. wystarczy przy wcześniej realizowanym obowiązku informacyjnym (przy zawiadomieniu o cesji wierzytelności) dopisać, że dane klienta mogą być przekazywane do firm zajmujących się aktualizacją danych i pozyskiwane z innych źródeł, tj. od firm zajmujących się aktualizacją danych osobowych.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX