Czy specjalista ds. kadr i płac, który tworzy przelewy płacowe powinien podpisywać je jednocześnie z dyrektorem?
PYTANIE
W naszym zakładzie pracy wynikły spory związane z podpisywaniem przelewów bankowych. Przelewy składamy w chwili obecnej w formie papierowej. Na przelewie muszą zawsze być podpisane jednocześnie dwie osoby. Na dokumencie bankowym złożonym w banku złożono kartę wzoru podpisu czterech osób, tj. dyrektora, głównego księgowego, kadrowej i sekretarki. Czyli mając na uwadze powyższy dokument upoważnionymi do składania podpisu na przelewie są cztery osoby w dowolnej konfiguracji. Jednakże nie ma żadnych innych uregulowań w tym zakresie ze strony dyrektora w naszej instytucji.
Jakie powinny być właściwe uregulowania w tym zakresie?
Czy specjalista ds. kadr i płac, który tworzy przelewy płacowe powinien podpisywać je jednocześnie z dyrektorem?
Czy np. sekretarka, która tworzy przelewy dotyczące zapłaty za faktury podczas nieobecności dyrektora ma je podpisywać jednocześnie z głównym księgowym?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX